Céges nagytakarítás: hogyan csináljuk?

Ahogy az otthonokban, úgy a munkahelyeken is szükség van időszakosan nagytakarításra. Mire kell ügyelni a céges? nagytakarítás megszervezésekor?

Ahogy az otthonokban, úgy a munkahelyeken is szükség van időszakosan nagytakarításra. Mire kell ügyelni a nagytakarítás megszervezésekor és milyen munkák elvégzésére kérjünk árajánlatot a takarítást végző cégtől? Cikkünkben olyan praktikus tanácsokat gyűjtöttünk össze, amit az iroda nagytakarításakor érdemes követni. 

céges nagytakarítás az irodában

Az iroda tisztán tartása a hétköznapokban 

Higiénés szempontból alapvető fontosságú, hogy a közösen használt tereknek meglegyen a napi és heti takarítási protokollja. A koronavírus járvány óta ez a protokoll egyre több cégénél írásos formában is elérhető és részletes utasításokat tartalmaz a takarítószemélyzet részére arra vonatkozóan, hogy mikor milyen feladatokat kell elvégezni. Akár takarítócég, akár munkavállalók végzik a napi, illetve heti takarítást, az iroda takarítása általában zónákra osztva történik. Ha profi takarítócéggel dolgoztatunk, akkor kérjük az ő segítségüket abban, hogy ezeket a zónákat meghatározzák. Ha saját munkavállalók végzik a takarítást, akkor az irodaház üzemeltetéséért felelős vezető segíthet abban – akár külső szakértő bevonásával –, hogy a napi és heti takarítási protokollhoz a helyiségek a megfelelő zónába legyenek sorolva.  

  • Az 1. zónába az alacsony kockázatú helyiségek tartoznak, mint pl. az irodák, tárgyalók, közlekedők. Itt a padlót elég hetente egyszer felmosni, a napi takarítási protokollba a szemetesek ürítése, a gyakran érintett felületek lemosása és a látható szennyeződések tisztítása tartozik. 
  • A 2. zónába a közepes kockázatú helyiségek tartoznak, mint pl. az étkező. Itt a padlót naponta fel kell mosni és hetente egyszer fertőtlenítő takarításra is szükség van. 
  • A 3. zónába a magas kockázatú helyiségek tartoznak, mint pl. a WC, a zuhanyzó és a konyha. Ezekben a helyiségekben minden nap fel kell mosni és a napi fertőtlenítés sem maradhat el. 

Mit tartalmazzon az iroda nagytakarítása? 

A napi és heti takarítási protokoll nem terjed ki a kárpitozott felületek mélytisztításásra, az ablakok, redőnyök, függönyök mosására, a lámpák, magas polcok portalanítására, vagy épp az irodabútorok mögötti területek pókhálózására. Ezeket a munkákat évente kétszer nagytakarítás keretében érdemes elvégezni. A legtöbb vállalkozás a nagytakarítás elvégzésével profi takarítócéget bíz meg, aminek több előnye is van: 

  • A nagy szakértelem és a sok éves rutin gördülékennyé és gyorssá teszi a munkát, így nem lesz fennakadás az irodai munkavégzésben. 
  • Profi eszközökkel és takarítógépekkel rendelkeznek, a takarításhoz professzionális tisztítószereket alkalmaznak. 
  • Szükség esetén alpintechnikát is tudnak alkalmazni (pl. ablakok külső mosása). 
  • Kérésre hidegködképzős vagy ózonos fertőtlenítést végeznek.  
  • A takarítócég munkatársai minden szükséges egyéni védőfelszereléssel, illetve az egészségvédelemre vonatkozó ismerettel rendelkeznek. 
  • A szerződésben garanciát vállalnak a munkára. 

A takarítócég akkor fog tudni pontos árajánlatot adni a nagytakarításra, ha az alábbi információkat megadjuk 

  • az irodaház elhelyezkedése, címe 
  • a takarítandó helyiségek alapterülete, lehetőség szerint típusonként megadva (pl. 2 db teakonyha, 1 db üzemi étkező stb.) 
  • a helyiségek belmagassága 
  • a helyiségek bútorozottsága 
  • a padló típusa (pl. csempe, padlószőnyeg, parketta) 
  • az ablakok száma, felületének nagysága 
  • specialitások, ha vannak (pl. szerverszoba vagy különleges biztonsági intézkedés alá eső helyiségek) 

A nagytakarítási szolgáltatás megrendelésekor az alábbiakat érdemes kérni a szolgáltatótól 

  • Portalanítás a mozgatható bútorok alatti és mögött. 
  • A bútorok teljes felületének áttörlése, fertőtlenítése. 
  • A csempefelületek tisztítószeres lemosása, vízkőtelenítése, fertőtlenítése. 
  • WC-k, zuhanyzók, konyha tisztítószeres takarítása, valamennyi felület vízkőtelenítése, fertőtlenítése. 
  • A parkettás felületek tisztítószeres felmosása és polírozása. 
  • A hulladéktárolók fertőtlenítése kívül-belül. 
  • Ablakok, ablakpárkányok mosása. 
  • Szalagfüggönyök, redőnyök, függönyök mosása. 
  • Ajtók lemosása, fertőtlenítése. 
  • Csövek, radiátorok tisztítása. 
  • Falak pókhálózása. 
  • Kárpitozott bútorok mélytisztítása. 
  • Padlószőnyegek mélytisztítása. 
  • Igény esetén kérhetjük a telefonok, számítógépek és akár a szerverszobák szakszerű takarítását is, ha erre a cég IT szabályzata lehetőséget ad. 

Mikorra időzítsük az iroda nagytakarítását? 

A nagytakarítás nem okozhat fennakadást a normál működésben, ezért azt érdemes hétvégére vagy üzemidőn kívülre időzíteni. Ebben a takarítócég is partner lesz, hiszen nekik is akkor megy a leggyorsabban a munka, ha üres irodában dolgozhatnak. A nagytakarítás időpontjáról feltétlenül értesítsük a munkavállalókat és kérjük meg őket, hogy a takarítás előtt zárjanak el minden bizalmas iratot, illetve segítség a nagytakarítást végző személyzet munkáját azzal, hogy lehetőség szerint üres íróasztalt hagynak maguk után. 

Céges irodatakarítás árak 

Jó tudni, hogy a profi takarítócégek a MATISZ, vagyis a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség fogja össze. Ha az ő tagjaik közül választunk takarítócéget, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az aktuális szakmai irányelveknek megfelelő minőségű szolgáltatást kapunk. Ezen felül az oldalukon megtalálhatjuk a javasolt takarítási óradíjakat is. Ez 2024-ben nettó 3629 Ft/óra. Ez természetesen csak egy javaslat, de az árajánlatok értékeléséhez mindenképpen hasznos kiindulási adat. 

A napi és heti takarítási protokollhoz, illetve a saját munkavállalók által végzett nagytakarításhoz a Manutan kínálatában minden szükséges felszerelést megtalál a takarítóeszközöktől a takarítógépeken át egészen a tisztítószerekig.