Útmutató webáruház üzemeltetőknek: Hogyan csomagoljuk be az árut, hogy megelőzzük a panaszt?

Webshopok esetén a panaszok nagy részének a rosszul becsomagolt küldemény az oka. Hogyan kell megfelelően becsomagolni az árut, hogy biztonságban érjen célba?

pexels-photo-6169055

„A csomag sérülten érkezett, a doboz útközben kinyílt, kérem vissza a pénzemet! Zsémbes Zsolt.” Az ilyen jellegű üzenetek biztosan nem örvendeztetnek meg senkit. 

Webshop üzemeltetőként számítanunk kell termékreklamációkra. Ha valaki rossz színű pulóverre, vagy rossz méretű sportcipőre kattint a webshopban, az ellen semmit sem tehetünk. Ha minden megfelel a jogszabályoknak és az üzleti feltételeknek, vissza kell utalni a vásárlónak a pénzt.

Gyakran azonban olyan banális oka van a panasznak, mint a rosszul leragasztott kartondoboz vagy a hiányzó térkitöltő anyag, ami miatt sérül a termék. A csomagolási hibák elkerülhetőek, ha betartunk néhány alapvető szabályt, és megfelelő csomagolóanyagot és eszközöket – ha úgy tetszik: csomagolástechnikát – használunk.

1. A használt csomagolóanyagot gondosan ellenőrizzük

A szállítás megviseli a csomagolás illesztéseit és sarkait, így ha használt dobozt vagy borítékot szeretnénk újra felhasználni, győződjünk meg arról, hogy elég erősek-e. Ezért, ha a doboz külsőre megfelel, ellenőrizzük kézzel is az oldalfalak, a fenék és a fedél szilárdságát. 

Ha kétségeink vannak, használjunk inkább új dobozt. Ha környezetvédelmi aggályaink vannak, talán megnyugtathatja a gondolat, hogy könnyen lebomló anyagokból készültek.

2. Válasszunk olyan anyagot, amely nem deformálódik és ellenáll az időjárás viszontagságainak

A legtöbb webshop üzemeltető hullámkarton dobozban küldi el az árut. Kapható 3- vagy 5-rétegű kartoncsomagolás is. Mindenképpen kerüljük el a vékonyabb kartonokat, amelyek könnyen elszakadnak vagy átnedvesednek.

Az 5-rétegű karton jobban ellenáll a rázkódásnak és nehezebben szakad el, valamint jobban bírja a páratartalom és hőmérséklet változásait. Inkább számítsunk arra, hogy a futár nedves raktárpadlóra teheti a csomagot, vagy közvetlen napfénynek vagy fagynak kitett helyen hagyhatja. A hullámkarton alternatívája a légpárnás (buborékos) boríték, amely kisebb áruk küldésére alkalmas.

3. Válasszunk megfelelő méretet, hagyjunk helyet a térkitöltő anyagnak és maradjon deformációs zóna

Apró ékszerek nem valók porszívós dobozba, és porszívót nem tömünk borítékba. Ezt mondja a józan ész. A megfelelő méret kiválasztásakor azonban arra is ügyeljünk, hogy töltőanyag is férjen a dobozba, és maradjon néhány centiméter a doboz deformálódására.

Töltőanyag vagy térkitöltő különösen törékeny áruk esetén szükséges, vagy ha több tételt küldünk egy csomagban, amelyek kölcsönösen összetörhetik, megkarcolhatják vagy más módon megsérthetik egymást. Mindig érdemes térkitöltő anyagot használni – megakadályozza ugyanis az áruk nem kívánt mozgását a dobozban szállítás során. A régi, összegyűrt újság is megteszi kisebb súlyú áru esetén, de használhatunk légpárnás fóliát, habfóliát, hullámkartont, polisztirolt vagy fagyapotot is.

Hagyjunk a csomagban minden oldalról pici, kb. 3 cm-es teret. Ha valami keményebbe ütközik, a doboz ugyan deformálódik, de a fenntartott biztonsági tér megvédi a tartalmát.

4. A csomagot gondosan ragasszuk körbe, használjunk fóliát is

A csomag lezárására ne használjunk sima madzagot, krepp szalagot vagy 3 cm-nél keskenyebb ragasztószalagot. Ragasszuk át a doboz kritikus területeit (illesztések, élek), valamint ragasszuk le a karton mindkét oldalát, és ellenőrizzük, hogy hosszában és keresztben is van-e rajta ragasztószalag.

A küldemény leragasztása után használjunk fóliát is, amelynek köszönhetően igazán kompakt lesz a doboz. A fólia hasonló elven működik, mint a bőröndfóliázás a repülőtereken. Csökkenti a kartonpapír elszakadásának a kockázatát, megerősíti az éleket és növeli az esővel szembeni ellenállást.

Tipp: a dobozt madzaggal (vagy pántolószalaggal) is átköthetjük, amelynél fogva a vevőnk felemelheti és kényelmesen hazaviheti a csomagot az automatából vagy a postáról.

5. Tüntessük fel a címeket, és matricázzuk fel, ha a küldemény törékeny

A címnek vagy a szállítási címkének első pillantásra láthatónak kell lennie. Feltétlenül adjunk meg visszaküldési címet, ha a címzett véletlenül nem érhető el. Praktikus műanyag tasakok is kaphatók, amelyekbe számlát vagy egyéb kísérő dokumentumot tehetünk.

Ha törékeny dolgot küldünk, azt tüntessük fel a dobozon törékeny (fragile) feliratú matricával.

Csomagolóanyagok, amelyeknek minden webáruházban készleten kell lenniük

Kartondobozok

Töltőanyag

Tűzőgépek és ragasztószalagok

Csomagolóasztalok és csévélők

Egyéb csomagolási okosságok

Válasszunk minőségi csomagoló és töltőanyagot, majd gondosan zárjuk le a küldeményt

Ezzel csökkenthető a felesleges reklamációk kockázata, és zökkenőmentessé tehető az áruk kiszállítása a webshopból. 

Tekintse meg a Manutan csomagolóanyag és a csomagolástechnika kínálatát a webshopban. És ha felmerül Önben bármilyen kérdés, írjon nekünk, vagy hívjon minket. Szívesen adunk tanácsot.


További cikkek az Ön számára