Recepciós pult kialakítása: kreatív ötletek és tippek

A recepciós pult szerepe az egyik legfontosabb egy vállalat életében, hiszen az első benyomás mindennek az alapja. Hogyan alakítsuk ki megnyerően?

Gondoljunk csak bele vendég oldalról: mi az első, amit egy épületbe lépve először meglátunk? Az ügyfélszolgálat és a recepciós pult. Így már másodpercek alatt kialakul egy benyomás magáról a cégről, ahonnan vásárolni szeretnénk. Akár tudatosan, akár tudat alatt. Nem csak az a fontos, mennyire kedves a személyzet, és milyen a kiszolgálás, hanem maga az összkép, az megjelenése. Recepciós pult kialakítása: kreatív ötletek és tippek, avagy hogyan érdemes felszerelni a standot, ami a vásárlókat fogadja.

Miért fontos a recepciós pult?

Habár a legfontosabb megbeszélésekre nem a bejárati folyosón kerül sor, és a legtöbb terméket sem ott fogjuk eladni, az első benyomások mindennél fontosabbak. Egy megnyerő (vagy rosszabb esetben csúnya) recepciós pult biztosan a látogatók emlékezetébe vésődik. Érdemes ezért nem spórolni annak felszerelésén, megjelenésén. Ez az, ami szinte a cég névjegykártyájaként szolgál.

Már kint, a bejáratnál ügyelni kell a cím, a név, a logó, illetve a nyitvatartási idő feltüntetésére. Egy dizájnos külső könnyebben bevonzza az embereket, és a legfontosabb információkat is közli. Befelé menet pedig a világítás, a növények, vagy a szőnyeg is egyaránt meghatározó tényezők lehetnek.

kész recepciós pult

Recepciós pult kialakítása: fő szempontok

A recepciós pult kialakítása során elsősorban egy elegáns, esztétikus és barátságos környezetet kell megteremteni. Ahogyan a vendéglátásban mondani szokás, első az ügyfél. Érdemes ugyanakkor ezt az elgondolást a munkatársak, recepciósok számára is megvalósítani. Hiszen egy ergonóm munkakörnyezetben, jó körülmények között a munka is sokkal hatékonyabb lesz, és az udvariasság sem csak afféle képmutatás lesz a vendégek felé, ami sokszor jobban átjön, mint hinnénk.

Első benyomások megteremtése

A recepció egyfajta támpont. Tudassuk a látogatóval, hogy jó helyen jár. A fogadtatás egyfajta tükörkép a cég filozófiájáról is. Egy zöld vállalat például sokkal hitelesebb, ha fenntartható, újrahasznosított anyagokat használ az építkezés során, és ilyen dekoratív elemek veszik körül az épületet kívül és belül. Vagy éppen egy kertészeti cég festhet negatív képet magáról, ha egy növény sincs a recepciós pulton. Ezek a dolgok talán apróságnak tűnnek, mégis nagyon meghatározóak.

Megnyerő fogadóhely telepítése

Számos kreatív ötlettel fel lehet dobni a recepciós pultot. Egy nagy kép, vagy szobor biztosan a vendégek emlékezetébe vésődik. A figyelem felkeltése után pedig sokkal jobban rá lehet hangolódni a helyi hangulatra, és felkelteni a leendő vevő kíváncsiságát. Gondoskodjunk a vendégekről, figyeljünk az apróságokra. Egy nagyvállalatnál például az álláskeresők is sokszor a recepció körül várakoznak, de egy rossz környezet elriaszthatja a legjobb jelölteket.

Egy barátságos környezet olyan, ahol az udvarias munkatársak mellett található akasztó a kabátoknak, esernyőtartó, dohányzóasztal, és egyéb hasznos berendezések. Fontosak továbbá a színek is, kutatások szerint például a krémszínű, világos bútorok nyugodtabb légkört teremtenek. Így akár kötetlen- és munkahelyi megbeszélésekhez is megfelelő környezetet lehet teremteni.

Kényelmes munkakörnyezet

A jól beállított, jól megválasztott irodai székek, forgószékek és kényelmes fotelek egészségesebb munkavégzést, jobb légkört eredményeznek. Így a recepciósok, ügyfélszolgálatosok is sokkal jobban fognak dolgozni. Hiszen leülni napi nyolc órákat egy kényelmetlen székben, rossz munkakörnyezetben aligha túl motiváló. Ez pedig hosszú távon a vendégek fogadtatására is rányomhatja a bélyegét. A kényelmes ülőgarnitúra pedig a teljes recepciót egy találkozóhellyé varázsolhatja.

eladó recepciós pult

Recepciós pult kiválasztása, berendezések vásárlása

Amennyiben nem vagyunk biztosak a dolgunkban, célszerű felvenni a kapcsolatot egy belső építésszel, aki segíthet a tér megtervezésében, a színek és a megvilágítás összehangolásában is. Vendégeink értékelni fogják a praktikus eszközöket, megoldásokat.