A Covid-19 válság idején az Európán kívüli termeléstől való függés sok vállalat működését megzavarta, és néha komoly többletköltséget generált. A termékellátási gondok által okozott károk megkérdőjelezték a világ másik felén található beszállítókkal fennálló hosszú távú partnerségeket. Ráadásul a CSR növekvő jelentősége arra kényszerítette a vállalatokat, hogy beszerzéseiket fenntarthatóbbá tegyék.
Ezek a kihívások új stratégiát tettek szükségessé : előnyben kell részesíteni az Európában gyártatott, azaz „Made in Europe” címkével ellátott termékek beszerzését.
Beszállítói hálózatának Európába költöztetése első hallásra őrültségnek tűnhet például a személyi költségek, vagy a váltással járó átmeneti többletmunka miatt. De a valóságban ez a megoldás számos előnnyel jár.
Európában készülő termékek választása esetén biztonságosabb és megbízhatóbb árut kap, amely jobb minőségű és kevésbé káros a környezetre. Ez a létfontosságú előny segít javítani a márkája imázsát, és csökkenti a termékkel kapcsolatos panaszok számát is.
További fontos szempont, hogy az európai országok egymáshoz való közelsége a felére csökkenti a szállítási időt a világ másik felén vásárolt termékekhez képest. Amellett, hogy értékes időt takarít meg, az európai beszállítók használata jelentősen csökkenti a szénlábnyomát is, ami fenntarthatóbbá teszi a beszerzést.
Ez utóbbi jellemző szilárdan megerősíti a „Made in Europe” címkés termékek választásának létjogosultságát, ami egyben a fogyasztói igényeket kielégítő CSR-politika létfontosságú lépése is.
Összefoglalva az 5 legfontosabb előny, ha a európai beszállítókat választ
- Biztonságos és megbízható termékek
- Minőségi garanciák
- Kevesebb panaszügyintézés, hatékonyabb szolgáltatás
- Rövidebb szállítási idők
- Jobb a környezet számára
Töltse le infografikánkat, amely összefoglalja a beszerzés Európába történő áthelyezésének 5 legfontosabb előnyét.